تبلیغات
بوی جوی مولیان

بوی جوی مولیان

هفت راه برای ارتقاء عزت نفس

 

اگراز احساس بد داشتن نسبت به خود خسته شده اید،7 استراتژی عملی زیر می تواند به شما برای بالا بردن عزت نفس كمك كند.

 

1- به گذشته فكركنید، به زمانی كه برای اولین بار كاری جدید و نو انجام دادید.

 یاد گرفتن نكات جدید غالبا با حالات عصبی، عدم اعتقاد به خود و استرس بالا همراه است، همه این احساسات اجزا ضروری فرایند یادگیری هستند، اگر دوباره احساس عدم خود- رضایتی كردید، به یاد داشته باشید یادگیری با این احساسات ناخوشایند همراه است. به یاد آوردن این نكته به شما كمك می كند آرامش خود راحفظ كنید.

 

 

2 -  كارهایی راكه به تاخیرانداخته اید انجام دهید....

هفت راه برای ارتقاء عزت نفس

 

اگراز احساس بد داشتن نسبت به خود خسته شده اید،7 استراتژی عملی زیر می تواند به شما برای بالا بردن عزت نفس كمك كند.

 

1- به گذشته فكركنید، به زمانی كه برای اولین بار كاری جدید و نو انجام دادید.

 یاد گرفتن نكات جدید غالبا با حالات عصبی، عدم اعتقاد به خود و استرس بالا همراه است، همه این احساسات اجزا ضروری فرایند یادگیری هستند، اگر دوباره احساس عدم خود- رضایتی كردید، به یاد داشته باشید یادگیری با این احساسات ناخوشایند همراه است. به یاد آوردن این نكته به شما كمك می كند آرامش خود راحفظ كنید.

 

 

2 -  كارهایی راكه به تاخیرانداخته اید انجام دهید.

 كارهایی مانند نامه نوشتن و یا تلفن زدن به یك دوست، تمیز كردن خانه، مرتب كردن باغچه ها، تعمیرماشین، رسیدگی به صورت حسابها، آشپزی و خلاصه هر كاری كه می تواند قدرت تصمیم گیری را در شما احیا كند.

 

 

3-  كارهایی انجام دهید كه در آنها مهارت دارید.

 برای مثال شنا كردن، دویدن، رقصیدن، آشپزی، باغبانی، كوهنوردی، نقاشی، نوشتن و غیره. انجام این كارها تمركز شما را بیشتر می كنند.

 

 

4 - از فكر كردن به خود دست بردارید!

  شاید كمی عجیب باشد ولی عزت نفس پایین غالبا با خود محوری افراطی همراه است. انجام دادن فعالیت هایی كه شما را مجذوب و توجه شما را به خود جلب می كند، می تواند احساس بهتری به شما بدهد.

 

 

5- استراحت كامل و كافی داشته باشید.

اگر احساس نگرانی، كمبود و یا عدم اعتماد به نفس می كنید، اولین قدم این است كه دست از فكركردن بكشید و استراحت كنید. بعضی افراد استراحت كردن را با تمرین یاد می گیرند و بعضی خود را درگیر كارهایی می كنند كه ذهنشان را مشغول می كند. اگر بتوانید هر زمان كه تمایل داشتید استراحت كنید یكی ازمهارت های زندگی را كسب كرده اید. فعالیت هایی نظیر خود هیپنوتیزمی، تعمق و یا تكنیك های استراحت جسمانی مانند تای چی می تواند سودمند باشند.

 

هنگامی كه استراحت می كنید، مغز شما حالت عاطفی كمتری دارد و حافظه بهتر كارمی كند. استراحت درمانی خارق العاده و بی نظیراست.        

 

 

6-  همه آنچه را كه به دست آورده اید، در خاطره تان زنده كنید.

  شاید انجام این كار در ابتدا سخت و دشوارباشد، ولی بعد از مدتی قادر خواهید بود فهرستی از خاطراتی را كه می توانند عزت نفس شما را بالاترببرند تهیه كنید. خاطراتی همچون قبول شدن در امتحان راهنمایی و رانندگی (به استثنای حالات اضطرابی آن)، قبول شدن در امتحانات، بازی كردن در تیم های ورزشی، رهایی یافتن از بیماری، پس اندازكردن پول، كمك كردن به دیگران و غیره.

 

7- اگر احساس بدی نسبت به خود دارید، مطمئن باشید افكار، خاطرات و رفتار شما تحت تاثیر آن قرار خواهند گرفت.

بنابراین اگر احساس خوبی نسبت به خود ندارید، حتما فقط اوقات و خاطرات بد را به خاطر خواهید آورد.

 

 

خلاصه:

هنگامی كه یك یا چند مرحله از مراحل زیر را امتحان كردید، سعی كنید آنها را جز اصلی زندگی خود كنید. برای بیشتر افراد داشتن عزت نفس بالا فقط یك رویداد خوشحال كننده نیست بلكه نتیجه شیوه تفكر و كارهایی است كه آنها هر روزه انجام می دهند.




طبقه بندی: سلامت روان،
[ چهارشنبه 25 مهر 1386 ] [ 08:10 ق.ظ ] [ سرجامه ]
درباره وبلاگ

از زمین تا آسمان آه است می دانی چرا؟

یک قیامت گریه در راه است می دانی چرا؟

بر سر هر نیزه خورشیدی ست یک ماه تمام

بر سر هر نیزه یک ماه است می دانی چرا؟

نویسندگان
موضوعات وب
امار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب

فال انبیاء


كد ماوس